Monday, June 30, 2014

YOUNG LIVING EVERYDAY OIL SET

FRANKINCENSE EO
Memiliki bahan anti-tumoral yang mengaggumkan dan sangat efektif mencegah munculnya kedut. Selain itu juga memiliki sesquiterpines amat tinggi yang membuatnya mampu menembus penyumbatan pembuluh darah otak. Apabila dihidu, molekul boleh mengoksidakan sel-sel otak secara langsung atau melalui sistem peredaran darah. Frekuensi sangat tinggi & sesuai untuk meditasi. 
Frekuensi: 147 MHz 
LAVENDER EO
Dianggap sebagai minyak paling “universal” atau ibu dari semua EO. Adalah struktur molekul yang kompleks kompenen beratus-ratus bahan kimia, jadi ia adalah efekktif dalam mewujudkan keseimbangan dan keharmonian melegakan pelbagai jenis gejala.
Frekuensi: 118 MHz.
LEMON EO
Mempunyai keupayaan anti-bakteria yang agak tinggi, dan juga anti-virus dan anti-parasit. Lemon boleh digunakan untuk membersihkan air; untuk membantu badan mengekalkan tahap pH yang neutral. Lemon juga terbukti berkesan dalam mengurangkan batu buah pinggang (batu karang) dan untuk menggalakkan semangat dan tenaga.
PEPPERMINT EO
Memiliki kemampuan anti-inflamasi yang sangat tinggi, terbaik untuk mengurangi rasa sakit. Sangat berkesan untuk sakit kepala dan sistem penghadaman. Biasanya dapat mengurangkan demam dalam beberapa minit dan melegakan saluran pernafasan dan sinus tersumbat.
Frekuensi : 78 MHz.
JOY  EO
Merupakan campuran Bergamot, Geranium, Jasmine, Lemon, Mandarin, Palmarosa, Roman Chamomile, Rose, Rosewood, & Ylang Ylang.
Boleh meningkatkan semangat dan mengimbangi emosi. Dapat digunakan sebagai minyak wangi.
PANAWAY EO
 Membantu mempercepatkan proses penyembuhan, sebagai pelega kesakitan dan mempunyai kemampuan yang sangat kuat anti-radang yang mengandungi beliau dan membantu menjana semula tisu badan yang sihat. Banyak digunakan utk masalah sakit otot, lebam, bengkak, sakit kepala, sakit sendi. 
Frekuensi: 112 MHz.
PEACE & CALMING EO
Sangat efektif untuk anak-anak yang memiliki masalah ADD dan ADHD, serta baik untuk menangani masalah kecemasan baik bagi kanak2 maupun orang dewasa, misalnya hiperaktif kanak-kanak, insomnia, susah tidur pada anak, stress, serangan panik, ketegangan, tantrum,etc.
Frekuensi: 105 MHz
PURIFICATION EO
Diciptakan untuk mengurangi masalah bau & kulat namun ternyata juga kuat untuk meneutralkan racun dari gigitan serangga, laba-laba, kalajengking dan bisa membantu menghapuskan bakteria yang ada di udara.
Frekuensi: 46 MHz
THIEVES EO
Merupakan produk perlindungan terbaik dari Young Living untuk warding pelbagai virus dan jangkitan bakteria.Thieves menjadi produk kegemaran semua penggunaan di seluruh dunia, Thieves lalu dikembangkan lagi menjadi satu serial thieves personal care & household products. 
Frekuensi: 150 MHz
VALOR  EO
 Mempunyai keupayaan untuk mengimbangi isu-isu fizikal dan tenaga, serta mampu membantu seseorang agar tetap bisa grounded. Digelar sebagai “Chiropractor in a Bottle” (Ahli Chirapactor dalam botol) kerana keupayaannya untuk mengimbangi semua sistem badan itu. bagaimanapun susunan frekunesi adalah sama dengan kekerapan tulang belakang manusia sehingga masalah tulang belakang akan lebih mudah ditangani oleh Valor.
Frekuensi:  47MHz 
Jika ada pertanyaan atau ingin membeli produk YL, sila pm atau email saya : aszul1980@hotmail.com Terima Kasih

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin